Kiedy posiadasz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę firmową, niewątpliwie po czasie rozmyślasz o tym, co zrobić, by pojawiała się ona na samym topie wyników wyszukiwania. To oczywiste przecież, że współcześnie widoczność w internecie jest jednym z podłoży sukcesu, bo to właśnie tu wielu klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją działalnością. Jak więc zatrudnić dobrą firmę SEO? Polecamy kierować się sugestiami ekspertów, a najlepiej samego Google.
Jak rozpoznać dobrą firmę SEO? Google przyszykowało o tym instruktaż
Nie można negować, że cały sektor usług SEO, czyli działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, zaistniała i nieprzerwanie rozwija się zasadniczo wyłącznie za sprawą Google. Mimo obecności innych opcji, jak przykładowo Bing, Yahoo lub Yandex, w dalszym ciągu najistotniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się pozyskać widoczność w sieci, powinien spróbować powalczyć o swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku sektorów, gdzie konkurencja jest silna, przeważnie jest to nieosiągalne bez konsultacji ze specami z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których idea SEO jest czymś nowym, i nakręciło krótki film o tym, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.
Cechy rzetelnej agencji SEO według Google
Maile Ohye, pracownik, Google z przeszło dziesięcioletnim stażem, punkt po punkcie naświetla, jak poznać rzetelną firmę SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:
- zadbanie o ogólną widoczność strony internetowej, a nie tylko pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na pojedyncze słowa kluczowe,
- zagwarantowanie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
- nieprzerwana kontrola kondycji strony oraz okresową analizę jej statystyk,
- zdolność oceny czasu oraz budżetu niezbędnego do wykonania planowanych działań,
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, jak działa branża klienta, jakie są jego cele i kto stanowi jego największą konkurencję.
Pracownica Google wskazuje również, iż solidna agencja SEO w żadnym wypadku nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, niejednokrotnie dającą odczuwalne rezultaty dopiero po kilku miesiącach działań.