PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej

Promocja, marketing, reklama Tematyka witryn internetowych Usługi

Aktualna oferta private blog network znajduje się w tym miejscu.

Żeby odbiorca dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – do czego służą PBNy?

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO albo sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci blogów są na ogół używane jako element złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba poświęcać wiele czasu na zachowanie ich na należytym poziomie.

Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie dodane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa i e-mail lub telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Kolejna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, bowiem natrafianie na linki do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, pomocne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności z bieżącymi informacjami, prawem, finansami czy zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO