Wpływ filtru Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Promocja, marketing, reklama Zagadnienia IT

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google są karą nakładaną na serwisy internetowe, które naruszają opracowane przez Google wymogi dla twórców stron. Istnieją dwa typy kar – filtr ręczny i filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią zasady Google mogą zostać nawet całkowicie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub znacznie obniżającymi dotychczas osiągane pozycje.