Pawilony są pomocne w każdym przedsiębiorstwie handlowym. Mogą stanowić dopełnienie sklepu stacjonarnego lub też być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a ponadto, dzięki łatwemu montażowi i mobilności, stosuje się je na przykład do handlu na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, powinien być właściwie dobrany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
Producenci oferują różne warianty przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie mogą być wykonane na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, jednak ich mobilność jest o wiele mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są również od nich daleko droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kiosków lub kas biletowych.
Pawilon namiot – dlaczego warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub najważniejsza jest dla nas cena, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje odznaczają się sporą wytrzymałością, która jest rezultatem zastosowania do ich produkcji wysokiej jakości materiałów. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, są odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. To powoduje, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie prawidłowo konserwowany, posłuży wiele lat – także przy intensywnej eksploatacji.