Jakie problemy wykrywa SEO audyt?

Tematyka witryn internetowych Usługi

Na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/ zlecisz SEO audyt.

Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola spółki, firmy czy przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższą definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak strukturę nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się witryny, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej znaczących aspektów. Oprócz samego wyliczenia błędów i nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się również instrukcje odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem treści na stronie, użyteczności, zgodności ze normami W3C, jak również prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.

Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?

W internecie można znaleźć dużo narzędzi oraz stron, za pomocą których ekspresowo i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Jest ich sporo. Bezpłatne narzędzia czy też okrojone dema z niewielką liczbą funkcji, nie są doskonałe. Jeżeli już odnajdą jakieś błędy na stronie, to z reguły nie wszystkie. Sporo problemów (między innymi w kodzie) uchwycić można jedynie w czasie analizy wykonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy poczekać z reguły od tygodnia do blisko miesiąca. Termin na przygotowanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze błędy obecne w witrynie. Jeśli strona została utworzona na platformie pokroju Magento czy Shoper lub na bezpłatnym szablonie, to problemów do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy witryna powoli się wczytuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na najważniejsze dla klienta frazy, to też są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Jakie niedociągnięcia ujawnia SEO audyt?

Dobrze wykonany audyt SEO może odkryć szereg błędów witryny, między innymi:

  • brak lub źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • jakość kodu witryny,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]