Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Tematyka witryn internetowych Zagadnienia IT

Posiadanie firmowej witryny online wymaga jej ciągłego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była widoczna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia wywołuje naruszenie reguł rzetelnego pozycjonowania i strona może zostać dotknięta przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.

Czy filtry i bany Google są groźne dla portali www?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy rodzaj sankcji, jakiemu może ulec strona www. Jest to zupełne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w praktyce poważnie utrudnia funkcjonowanie interesu. Pamiętajmy, że większość odbiorców korzysta z Google, więc po usunięciu portalu wskaźnik naszych gości błyskawicznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co także źle oddziałuje na klikalność witryny. Istnieją filtry ręczne – ustawiane bezpośrednio przez pracowników Google oraz algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez specjalistyczne oprogramowanie.

W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za zamieszczanie przesadnej liczby odnośników promujących naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google musimy wcześniej zgłębić jego powód. Pamiętajmy, żeby zatrudnić do tego fachową firmę SEO, która kompleksowo rozprawi się z problemem. Procedura może jednak potrwać do 6 miesięcy, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.